El PSC-Girona pel Canvi veu uns pressupostos continuistes i poc ambiciosos

Bea Esporrín recorda que Reus amb 106.000 habitants ha presentat un pla d’inversions al 2024 de 25, 3M d’euros, Tarragona amb 134.000 habitants de 21 M d’euros o Mataró amb 128.000 habitants 14,47 M d’euros; a Girona, en canvi, passem de 6 milions d’euros a 5,8

La regidora Bea Esporrín ha assenyalat que el pressupost insisteix a acabar les obres iniciades pel govern de Junts i ERC del mandat anterior. La casa de la tecnologia, la biblioteca de la Casa de Cultura de Girona o «els passos endavant lentíssims de les reformes de carrer Barcelona» són alguns dels exemples que deixen «absolutament clar» que aquest pressupost actualitza els objectius de Junts i ERC del mandat anterior, ara, amb Guanyem-CUP al capdavant, segons el grup PSC-Girona pel Canvi.

«Hem insistit que som l’alternativa, perquè Girona necessita un altre tipus d’acord», ha explicat Bea Esporrín. Les prioritats per al PSC-Girona pel Canvi haurien estat «molt més ambicioses». El tripartit de Guanyem-CUP ha presentat uns comptes «amb poca empenta, sense unes línies d’inversió clares i, a més, continuistes», ha explicat la regidora. «Per molta atenció que hem posat a l’explicació del govern, no sabem dir cap a on va l’alcaldia de Salellas», ha lamentat Esporrín.

El grup municipal PSC-Girona pel Canvi ha valorat el pressupost de Girona. «És un pressupost que no presenta canvis remarcables respecte a altres anys, en definitiva, és un pressupost continuista amb el darrer govern». El pressupost, recorda el PSC, es fonamenta en unes ordenances que «no han estat aprovades diligentment i l’equip de govern ha fet cas omís d’aquesta circumstància» ha explicat la regidora del grup municipal PSC-Girona pel Canvi, Bea Esporrín.

El grup municipal ha volgut insistir en la situació totalment increïble que estan vivint a l’oposició, perquè mai no s’havien trobat en la situació de tenir un accés a la informació «nul, la informació està segrestada i l’Ajuntament és opac». Han denunciat, «una manca de transparència evident. Aquest matí ens han presentat en una reunió d’una mica més de 30 minuts una part del pressupost, les inversions. Quan hem volgut tenir més detall sobre els comptes, la resposta per part de la regidora ha estat nul·la. La manca d’informació de l’oposició amb aquest govern és quelcom que no s’ha vist mai», ha denunciat Esporrín.

El grup municipal PSC-Girona pel Canvi ha volgut tornar a evidenciar la poca diligència del tripartit de Salellas que ha convocat la comissió informativa que debatrà la incorporació del punt del pressupost al ple, altre cop, sense el preceptiu informe de secretaria. «Una altra vegada es convoquen comissions informatives sense que els punts tinguin els expedients complets, incomplint la normativa. Ahir el secretari va emetre una diligència al respecte dient que va rebre l’expedient del pressupost a les 10 h i que disposa de 10 dies hàbils per fer l’informe. La comissió informativa és el 12 de desembre», ha explicat la regidora Bea Esporrín.

Etiquetas: