Dones, col·lectiu LGTBI, especialment el trans, són els destinataris de les polítiques d’ocupació específiques que reclamen els socialistes a la moció de dilluns
Els socialistes gironins presentaran dilluns una moció al ple destinada a incentivar polítiques d’ocupació als col·lectius vulnerables de la ciutat, específicament per a dones majors de 45 anys i famílies monomarentals i pel col·lectiu LGTBI i més específicament les persones trans, de les que estan en atur entorn del 80% segons una investigació sobre les oportunitats laborals del col·lectiu LGTBI recentment publicada. “Diferents informes que analitzen l’impacte de la Covid-19 en el mercat laboral coincideixen en apuntar l’especial incidència que ha tingut la pandèmia en l’atur femení i altres col·lectius vulnerables. La situació de partida ja era desfavorable per les dones en el mercat laboral i l’impacte de la pandèmia no ha fet més que empitjorar-ho” ha explicat Mònica Ferrer, regidora socialista.
Els socialistes consideren que l’Ajuntament disposa d’experiències d’èxit en el disseny i execució de plans ocupacionals de manera concertada amb les entitats sense ànim de lucre amb el programa “Girona Actua” del Servei Municipal d’Ocupació en col·laboració amb el Consell de Cohesió i Serveis Socials de Girona destinats a col·lectius amb especial dificultat en la inserció al mercat laboral. “És el moment de donar un impuls decidit a la inserció d’aquelles persones que han patit l’impacte de la Covid-19 d’una manera més greu o acusada a la nostra ciutat. I que ja sumen una posició vulnerable a aquest nou impacte en contra de la igualtat entre persones” ha conclòs la regidora Mónica Ferrer.
Els 4 punts d’acord de la moció socialista insten a convocar els Consells Municipals LGTBI i d’Igualtat de Gènere de manera immediata per poder dissenyar de manera conjunta plans ocupacionals que puguin ser beneficiaris de les línies “Treball i formació” destinades a entitats sense ànim de lucre; estudiar crear una línia d’ajuts de polítiques actives municipals per a persones trans i per dones en situació vulnerable, en el marc del programa “Girona Actua 2022” de l’Ajuntament de Girona; convocar el Consell Municipal LGTBI abans de finalitzar l’any 2021 per presentar el Pla Municipal per la Diversitat Sexual o LGTBI tal com es va acordar el 8 de març del 2021 i finalment convocar el Consell Municipal d’Igualtat de Gènere abans de finalitzar l’any 2021 per presentar el Pla Municipal de Gènere tal com es va acordar el 8 de març del 2021.
![](http://silviapaneque.com/wp-content/uploads/2021/10/Mònica-Ferrer-pla-mig-1030x787.jpg)